Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Mini MINI CLUBMAN (R55) One D (2010.03-2014.06) 90km » 116 853 topran
wybrany samochód: 
Mini Mini Clubman (r55) One D (2010.03-2014.06) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 116 853 TOPRAN

116 853 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
86.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

116 853

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Koła pasoweKoło pasowe paska wieloklinowego
MateriałStal
średnica zewnętrzna [mm]135
Koło pasowe wału korbowego - Ø [mm]129,5
Liczba rowków6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 116 853 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI A1, A3, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA IV/HATCHBACK 1.0-1.8 07.01-05.22
numery OEM:
AUDI      03C 105 255A
AUDI      03C 105 255E
AUDI      03D 105 255D
SEAT      03C 105 255A
SEAT      03C 105 255E
SEAT      03D 105 255D
SKODA      03C 105 255A
SKODA      03C 105 255E
SKODA      03D 105 255D
VOLKSWAGEN      03C 105 255A
VOLKSWAGEN      03C 105 255E
VOLKSWAGEN      03D 105 255D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 116 853 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.