Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 116 853 topran

Koło pasowe, wał korbowy 116 853 TOPRAN

116 853 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
74.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

116 853

producent:

TOPRAN

Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Stal
średnica zewnętrzna [mm] 135
Koło pasowe wału korbowego - Ø [mm] 129,5
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 116 853 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI A1, A3, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA IV/HATCHBACK 1.0-1.8 07.01-05.22

Koło pasowe, wał korbowy 116 853 ma zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 116 853 producenta TOPRAN

SEAT

03C105255A, 03C105255E, 03D105255D

AUDI

03C105255A, 03C105255E, 03D105255D

SKODA

03C105255A, 03C105255E, 03D105255D

VOLKSWAGEN

03C105255A, 03C105255E, 03D105255D

numery OEM:
AUDI      03C 105 255A
AUDI      03C 105 255E
AUDI      03D 105 255D
SEAT      03C 105 255A
SEAT      03C 105 255E
SEAT      03D 105 255D
SKODA      03C 105 255A
SKODA      03C 105 255E
SKODA      03D 105 255D
VOLKSWAGEN      03C 105 255A
VOLKSWAGEN      03C 105 255E
VOLKSWAGEN      03D 105 255D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 116 853 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.