Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Citroën C5 X (ND_, NC_) Hybrid 224 (2021.09-???) 179km » 116 998 topran
wybrany samochód: 
Citroën C5 X (nd_, Nc_) Hybrid 224 (2021.09-???) 179km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 116 998 TOPRAN

116 998 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
41.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

116 998

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]87
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaTermostat wbudowany w pompę wodną

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 116 998 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (87°C) pasuje do: AUDI A1, A1 CITY CARVER, A3, A4 B9, A5, Q2, Q3, CUPRA FORMENTOR, LEON, LEON SPORTSTOURER, SEAT ALHAMBRA, ARONA, ATECA, IBIZA IV 1.0-1.6 04.11-
numery OEM:
AUDI      04E 121 113G
SEAT      04E 121 113G
SKODA      04E 121 113G
VOLKSWAGEN      04E 121 113G
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 116 998 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.