Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Iveco STRALIS II AS260S48P (2012-???) 480km » 117 303 topran
wybrany samochód: 
Iveco Stralis Ii As260s48p (2012-???) 480km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy 117 303 TOPRAN

117 303 Korpus przepustnicy TOPRAN
topran 117 303
Korpus przepustnicy 117 303
117 303
topran 117 303 Korpus przepustnicy
363.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

117 303

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
Ilość biegunów7
Dolot - Ø [mm]46,1
Kształt obudowy wtyczkiWersja D
Nowa część
niewymagany zwrot starej części
Tryb pracyelektryczny
Napięcie znamionowe [V]12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaSterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 117 303 TOPRAN

Przepustnica powietrza pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, GOLF IV, LUPO I, POLO, POLO III 1.0/1.4/1.6 02.93-06.06
numery OEM:
SEAT      030 133 064F
SKODA      030 133 064F
VOLKSWAGEN      030 133 064F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 117 303 TOPRAN w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.