Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy » 117 309 topran

Korpus przepustnicy 117 309 TOPRAN

117 309 Korpus przepustnicy TOPRAN
topran 117 309
Korpus przepustnicy 117 309
117 309
505.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

117 309

producent:

TOPRAN

Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu 
Dolot - Ø [mm] 56,1
Ilość biegunów 4
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Nowa część 
niewymagany zwrot starej części 
Tryb pracy elektryczny
Napięcie znamionowe [V] 12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 117 309 TOPRAN

Przepustnica powietrza pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, INCA, LEON; SKODA FABIA I, OCTAVIA I; VW BORA I, CADDY II, CADDY III, CADDY III/MINIVAN, GOLF IV, GOLF V, POLO 1.9D/2.0D 11.95-04.12
numery OEM:
SEAT      038 128 063A
SEAT      038 128 063C
SEAT      038 128 063J
SKODA      038 128 063A
SKODA      038 128 063C
SKODA      038 128 063J
VOLKSWAGEN      038 128 063A
VOLKSWAGEN      038 128 063C
VOLKSWAGEN      038 128 063J
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 117 309 TOPRAN w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.