Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek » 117 831 topran

Silnik wycieraczek 117 831 TOPRAN

117 831 Silnik wycieraczek TOPRAN
193.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 7.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:7 szt.
:5 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numer części:

117 831

dostawca:

TOPRAN

Strona zabudowy Tylna szyba
Ilość biegunów 4
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z wycieraczką tylnej szyby
Materiał obudowy Tworzywo sztuczne
Materiał obudowy GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowaną dyszą myjącą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z przewodem płynu do spryskiwacza
Napięcie [V] 12
Rodzaj mocowania Mocowanie 3-punktowe

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Silnik wycieraczek 117 831 TOPRAN

Silnik wycieraczek tył pasuje do: SEAT ALHAMBRA, VW SHARAN 09.95-03.10

Silnik wycieraczek 117 831 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Silnik wycieraczek 117 831 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

7M3955711A, 7M3955711C

SEAT

7M3955711A, 7M3955711C

numery OEM:
SEAT      7M3 955 711A
SEAT      7M3 955 711C
VOLKSWAGEN      7M3 955 711A
VOLKSWAGEN      7M3 955 711C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Silnik wycieraczek 117 831 TOPRAN w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.