Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën C4 II Furgon/hatchback (NC_) 1.6 BlueHDi (2015.02-???) 120km » 201 533 topran
wybrany samochód: 
Citroën C4 Ii Furgon/hatchback (nc_) 1.6 Bluehdi (2015.02-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 201 533 TOPRAN

201 533 Pierścień uszczelniający, wał napędowy TOPRAN
topran 201 533
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 201 533
201 533
topran 201 533 Pierścień uszczelniający, wał napędowy
17.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

201 533

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]9
Średnica wewnętrzna [mm]23
średnica zewnętrzna [mm]35
MateriałFPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowaz uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintuGwint prawoskrętny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 201 533 TOPRAN

Uszczelniacz skrzyni biegów (23x35x9) pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F/KOMBI, CALIBRA A, VECTRA A 1.4-2.5 04.88-03.01
numery OEM:
OPEL      07 14 413
OPEL      7 14 413
VAUXHALL      90470593

Zastosowanie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 201 533 TOPRAN w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.