Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Kia CEE'D (JD) 1.6 GDI (2012.05-???) 135km » 207 592 topran
wybrany samochód: 
Kia Cee'd (jd) 1.6 Gdi (2012.05-???) 135km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 207 592 TOPRAN

207 592 Korpus termostatu TOPRAN
topran 207 592
Korpus termostatu 207 592
207 592
topran 207 592 Korpus termostatu
63.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:6 szt.

    Ocena:
numer części:

207 592

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyGłowica silnika
Strona zabudowyod strony czołowej
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Temperatura otwarcia [°c]83
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniami
Sposób montażumontowany wcześniej
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 207 592 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (83°C, w obudowie) pasuje do: NISSAN INTERSTAR, PRIMASTAR, OPEL MOVANO A, VIVARO A, RENAULT AVANTIME, ESPACE III, ESPACE IV, LAGUNA II, MASTER II 2.2D/2.5D 12.97-
numery OEM:
NISSAN      1106 100 Q0F
NISSAN      1106 100 QAC
NISSAN      1106 100 QAJ
NISSAN      1106 100 QAK
OPEL      44 04 721
OPEL      44 15 794
OPEL      44 18 055
OPEL      45 06 048
RENAULT      8200 154 296
RENAULT      8200 154 300
RENAULT      8200 262 237
RENAULT      8200 262 241
RENAULT      8200 709 142
VAUXHALL      09112721
VAUXHALL      09201457
VAUXHALL      93183084
VAUXHALL      93192440

Zastosowanie Korpus termostatu 207 592 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.