Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek Volkswagen JETTA II (19E, 1G2, 165) 1.8 Syncro (1987.08-1988.12) 90km » 208 615 topran
wybrany samochód: 
Volkswagen Jetta Ii (19e, 1g2, 165) 1.8 Syncro (1987.08-1988.12) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Napęd wycieraczek 208 615 TOPRAN

208 615 Napęd wycieraczek TOPRAN
155.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
2 szt. wysyłka Środa
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

208 615

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stroniedla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Strona zabudowySzyba czołowa pojazdu

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Napęd wycieraczek 208 615 TOPRAN

Mechanizm wycieraczek przód (bez silnika) pasuje do: OPEL SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS 04.02-01.09
numery OEM:
OPEL      12 73 401
OPEL      12 73 420
VAUXHALL      93185524
zamienniki:
V40-0777
brak
VAICO
3768230
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Napęd wycieraczek 208 615 TOPRAN w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.