Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 302 806 topran

Koło pasowe, wał korbowy 302 806 TOPRAN

302 806 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
215.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

302 806

producent:

TOPRAN

Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 302 806 TOPRAN

Koszt kaucji: 0.06 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: FORD FOCUS I, FOCUS I/KOMBI, GALAXY II, MONDEO IV, S-MAX, TOURNEO CONNECT, TRANSIT CONNECT 1.8D 08.99-06.15
numery OEM:
FORD      1 143 413
FORD      1 151 392
FORD      1S4Q6B319AE
FORD      1S4Q6B319AF

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 302 806 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.