Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën C5 II Break (RE_) 3.0 V6 (REXFUF) (2004.09-???) 207km » 304 376 topran
wybrany samochód: 
Citroën C5 Ii Break (re_) 3.0 V6 (rexfuf) (2004.09-???) 207km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 304 376 TOPRAN

304 376 Sprzęgło, wentylator chłodzenia TOPRAN
topran 304 376
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 304 376
304 376
topran 304 376 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 304 376 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 304 376 topran
246.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

304 376

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Ogrzewanie/chłodzeniezawiera koło wentylatora
Ogrzewanie/chłodzenieSprzęgło wiskotyczne

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 304 376 TOPRAN

Wentylator chłodnicy pasuje do: FORD TRANSIT, TRANSIT V363 2.2D/2.4D 04.06-
numery OEM:
FORD      1 436 157
FORD      1 677 099
FORD      1 695 329
FORD      6C118C617CA
FORD      6C118C617CB
FORD      6C118C617CC

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 304 376 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Sprzęgło, wentylator chłodzenia 304 376 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.