Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 305 088 topran

Koło pasowe, wał korbowy 305 088 TOPRAN

305 088 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
147.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka dzisiaj

    Ocena:
numer części:

305 088

producent:

TOPRAN

Koła pasowe Koło pasowe podwójne
średnica zewnętrzna [mm] 138,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Materiał Guma / metal
Liczba rowków 1 5
Liczba rowków 2 6
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 305 088 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5; 6) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, V40, V50; FORD FOCUS C-MAX, FOCUS II, MONDEO IV 1.4-2.0 07.95-01.15
numery OEM:
FORD      1 305 988
FORD      1 490 906
FORD      1 753 154
FORD      4M5G6B321ZA
FORD      4M5G6B321ZB
FORD      4M5G6B321ZC
VOLVO      30711627
VOLVO      30788499
VOLVO      31401580
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 305 088 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.