Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 400 004 topran

Czop łożyska, dźwignia napinacza koła pasowego 400 004 TOPRAN

400 004 Czop łożyska, dźwignia napinacza koła pasowego TOPRAN
39.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

400 004

producent:

TOPRAN

Kształt łba śruby / nakrętki Sześciokąt wewnętrzny
Wersja śruby/nakrętki Śruba pasowana

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czop łożyska, dźwignia napinacza koła pasowego 400 004 TOPRAN

Śruba rolki napinacza pasuje do: MERCEDES 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), C T-MODEL (S202), C (W202), E T-MODEL (S124), E T-MODEL (S210), E (W124), E (W210), S (W140) 2.0D-3.4D 09.86-05.06
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      606 202 01 20
MERCEDES-BENZ      A606 202 01 20

Zastosowanie Czop łożyska, dźwignia napinacza koła pasowego 400 004 TOPRAN w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.