Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Cadillac ESCALADE 6.2 AWD (2014.09-???) 426km » 501 588 topran
wybrany samochód: 
Cadillac Escalade 6.2 Awd (2014.09-???) 426km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 501 588 TOPRAN

501 588 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
168.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

501 588

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasoweKoło pasowe paska wieloklinowego
MateriałGuma / metal
Liczba rowków 15
Liczba rowków 26

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 501 588 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5, 6) pasuje do: BMW 3 (E36), 3 (E46), 5 (E39), 7 (E38), X5 (E53), Z3 (E36) 2.0-4.4 01.91-12.07
numery OEM:
BMW      1123 1 432 471
BMW      1123 1 438 995

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 501 588 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.