Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Dacia DOKKER nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (KE_) 1.6 (2015.04-???) 102km » 638 758 topran
wybrany samochód: 
Dacia Dokker Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (ke_) 1.6 (2015.04-???) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 638 758 TOPRAN

638 758 Korpus termostatu TOPRAN
117.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

638 758

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniami
Materiał uszczelnieniaEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez termostatu
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Materiał obudowyPA 66 GF 30

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 638 758 TOPRAN

Obudowa termostatu pasuje do: AUDI A1, A1 CITY CARVER, A3, A4 B9, A5, Q2, Q3, CUPRA FORMENTOR, SEAT ALHAMBRA, ARONA, ATECA, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA V, LEON 1.0-1.6 04.11-
numery OEM:
AUDI      04E 121 116C
AUDI      04E 121 117E
AUDI      04E 121 117G
AUDI      04E 121 117Q
SEAT      04E 121 116C
SEAT      04E 121 117E
SEAT      04E 121 117G
SEAT      04E 121 117Q
SKODA      04E 121 116C
SKODA      04E 121 117E
SKODA      04E 121 117G
SKODA      04E 121 117Q
VOLKSWAGEN      04E 121 116C
VOLKSWAGEN      04E 121 117E
VOLKSWAGEN      04E 121 117G
VOLKSWAGEN      04E 121 117Q
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 638 758 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.