Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 701 411 topran

Opornik, wentylator wewnętrzny 701 411 TOPRAN

701 411 Opornik, wentylator wewnętrzny TOPRAN
topran 701 411
Opornik, wentylator wewnętrzny 701 411
701 411
topran 701 411 Opornik, wentylator wewnętrzny
33.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

701 411

producent:

TOPRAN

Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Opornik, wentylator wewnętrzny 701 411 TOPRAN

Element regulacyjny dmuchawy pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN MCV; RENAULT LOGAN I 1.4-1.6LPG 09.04-
numery OEM:
RENAULT      6001 549 117
DACIA      6001 549 117
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Opornik, wentylator wewnętrzny 701 411 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Opornik, wentylator wewnętrzny 701 411 TOPRAN:

2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.