Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Land Rover DISCOVERY IV (L319) 3.0 SDV6 4x4 (2009.11-2018.12) 256km » 721 975 topran
wybrany samochód: 
Land Rover Discovery Iv (l319) 3.0 Sdv6 4x4 (2009.11-2018.12) 256km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 721 975 TOPRAN

721 975 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
189.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

721 975

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasoweKoło pasowe paska wieloklinowego
MateriałGuma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawysprzęglony
Liczba rowków6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 721 975 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C5 I, C8, JUMPY I, FIAT SCUDO, ULYSSE, LANCIA PHEDRA, PEUGEOT 206, 307, 406, 607, 807 1.9D/2.0D/2.2D 06.96-
numery OEM:
CITROËN      0515 R2
CITROËN      0515 R9
CITROËN      0515 S4
FIAT      9467510480
FIAT      9630647280
FIAT      9651770980
LANCIA      9467510480
LANCIA      9630647280
LANCIA      9651770980
PEUGEOT      0515 R2
PEUGEOT      0515 R9
PEUGEOT      0515 S4

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 721 975 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.