Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Fiat DUCATO Platforma / podwozie (230_) 2.8 JTD (2000.11-2002.04) 128km » 722 464 topran
wybrany samochód: 
Fiat Ducato Platforma / Podwozie (230_) 2.8 Jtd (2000.11-2002.04) 128km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 722 464 TOPRAN

722 464 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN
topran 722 464
Zestaw osłon, wał napędowy 722 464
722 464
topran 722 464 Zestaw osłon, wał napędowy
Zestaw osłon, wał napędowy 722 464 topran
Zestaw osłon, wał napędowy 722 464 topran
52.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

722 464

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Wysokość [mm]84
Zestaw pełny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Średnica wewnętrzna 1 [mm]29
Średnica wewnętrzna 2 [mm]77
Materiał osłonyGuma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 722 464 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 29/77) (dł.84) (kpl.) pasuje do: DS DS 4, DS 5, CITROEN C4 GRAND PICASSO I, C4 GRAND PICASSO II, C4 II, C4 PICASSO I, C4 PICASSO II 1.2-3.0D 05.04-
numery OEM:
CITROËN      3287 C1
PEUGEOT      3287 C1

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 722 464 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.