Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Fiat MULTIPLA (186_) 1.6 16V Bipower (186AMB1A) (1999.04-2010.06) 103km » 723 988 topran
wybrany samochód: 
Fiat Multipla (186_) 1.6 16v Bipower (186amb1a) (1999.04-2010.06) 103km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Opornik, wentylator wewnętrzny 723 988 TOPRAN

723 988 Opornik, wentylator wewnętrzny TOPRAN
56.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

723 988

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Ilość biegunów6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Opornik, wentylator wewnętrzny 723 988 TOPRAN

Rezystor wentylatora chłodnicy pasuje do: DS DS 3 / DS 3, DS 4, DS 5, DS 7, CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C-ELYSEE, C1 II, C4, C4 GRAND PICASSO I 1.2-2.0D 08.00-
numery OEM:
CITROËN      1308 CP
CITROËN      96 739 999 80
CITROËN      98 292 205 80
OPEL      96 739 999 80
OPEL      98 292 205 80
PEUGEOT      1308 CP
PEUGEOT      96 739 999 80
PEUGEOT      98 292 205 80
VAUXHALL      96 739 999 80
VAUXHALL      98 292 205 80
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Opornik, wentylator wewnętrzny 723 988 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Opornik, wentylator wewnętrzny 723 988 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.