Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Opel COMMODORE B 2.8 GS (1972-1978) 141km » 820 411 topran
wybrany samochód: 
Opel Commodore B 2.8 Gs (1972-1978) 141km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza, t+ 820 411 TOPRAN

820 411 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
50.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

820 411

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj wahaczadla wahacza poprzecznego
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Ilość na oś2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 820 411 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 15mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: VOLVO S40 I, V40, HYUNDAI ACCENT II, ACCENT IV, ACCENT V, COUPE II, ELANTRA III 1.0-2.7 07.95-
numery OEM:
HYUNDAI      54530 0U000
HYUNDAI      54530 25000
KIA      54530 0U000
KIA      54530 25000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 820 411 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.