Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volvo S60 I (384) D5 (2001.01-2010.04) 163km » 08.19.171 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Volvo S60 I (384) D5 (2001.01-2010.04) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat, chłodzenie oleju 08.19.171 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

08.19.171 Termostat, chłodzenie oleju TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

08.19.171

Status produktu: Normalny
dla numeru OE17 11 1 437 362
Temperatura otwarcia [°c]80

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat, chłodzenie oleju 08.19.171 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
BMW      17 11 1 437 362
zamienniki:
820498
brak
VALEO
V20-99-1274
brak
VEMO

Zastosowanie Termostat, chłodzenie oleju 08.19.171 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat, chłodzenie oleju 08.19.171 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH:

Jacek, Katowice
2019-11-06
 5/5
Cześć 02.19.023 trucktec już założona na ocenę muszę poczekać
Radosław, Pruszków
2022-04-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.