Wymiar gwintu | 11,3 |
średnica zewnętrzna [mm] | 288 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 25 |
Minimalna grubość [mm] | 22 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Ilość otworów | 7 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 110 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 70 |
Wysokość [mm] | 41 |
Kolor | czarny |
Powierzchnia | lakierowany |
nr EAN | 3322937335435 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa DF2778S TRW
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
32025723, 4801628, 569056, 569357, 5390786, 90512029, 9197912, 93179053, 93182284, 93182306
32025723, 4566840, 4837019, 4839007, 4839320, 569357, 5390786
OPEL | 32025723 | |
OPEL | 48 01 628 | |
OPEL | 5 69 056 | |
OPEL | 5 69 357 | |
OPEL | 5390786 | |
OPEL | 90512029 | |
OPEL | 9197912 | |
OPEL | 93179053 | |
OPEL | 93182284 | |
OPEL | 93182306 | |
SAAB | 32025723 | |
SAAB | 4566840 | |
SAAB | 4837019 | |
SAAB | 4839007 | |
SAAB | 4839320 | |
SAAB | 5 69 357 | |
SAAB | 5390786 | |
VAUXHALL | 32025723 | |
VAUXHALL | 48 01 628 | |
VAUXHALL | 5 69 056 | |
VAUXHALL | 5 69 357 | |
VAUXHALL | 5390786 | |
VAUXHALL | 90496327 | |
VAUXHALL | 90512029 | |
VAUXHALL | 9197912 | |
VAUXHALL | 93179053 | |
VAUXHALL | 93182284 | |
CHEVROLET | 32025723 | |
CHEVROLET | 5 69 056 | |
CHEVROLET | 5 69 357 | |
CHEVROLET | 5390786 | |
CHEVROLET | 90496327 | |
CHEVROLET | 90512029 | |
CHEVROLET | 9197912 | |
CHEVROLET | 93182284 | |
LOTUS | B117J0028F |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa DF2778S TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa DF2778S TRW:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.