Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi R8 (4S3, 4SP) 5.2 FSI quattro (2015.07-???) 540km » V10-0329 vaico
wybrany samochód: 
Audi R8 (4s3, 4sp) 5.2 Fsi Quattro (2015.07-???) 540km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0329 VAICO

V10-0329 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-0329
25.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V10-0329

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]110
Średnica wewnętrzna [mm]24
średnica zewnętrzna [mm]83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Średnica wewnętrzna 1 [mm]39
Ciężar [kg]0,0975
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN4046001266454

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0329 VAICO

numery OEM:
AUDI      021 115 562 A
AUDI      21115562A
MERCEDES-BENZ      000 180 15 09
MERCEDES-BENZ      104 180 0609
MERCEDES-BENZ      104 184 10 25
MERCEDES-BENZ      A 000 180 15 09
MERCEDES-BENZ      A 104 180 06 09
MERCEDES-BENZ      A 104 184 10 25
SEAT      021 115 562 A
SEAT      21115562A
SKODA      021 115 562 A
SKODA      21115562A
VOLKSWAGEN      021 115 561 B
VOLKSWAGEN      021 115 562 A
VOLKSWAGEN      21115561B
VOLKSWAGEN      21115562A
VAG      021 115 561 B
VAG      021 115 562 A
VAG      21 115 561 B
VAG      21 115 562 A

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0329 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.