Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A8 D3 (4E2, 4E8) 4.0 TDI quattro (2003.05-2005.07) 275km » V10-0331 vaico
wybrany samochód: 
Audi A8 D3 (4e2, 4e8) 4.0 Tdi Quattro (2003.05-2005.07) 275km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0331 VAICO

V10-0331 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-0331
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V10-0331

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]153
Średnica wewnętrzna [mm]25
Rodzaj filtraWkład filtra
Średnica wewnętrzna 1 [mm]25
średnica zewnętrzna [mm]64
Ciężar [kg]0,091
nr EAN4046001266478

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0331 VAICO

numery OEM:
AUDI      038 115 466
AUDI      074 115 562
AUDI      74115562
FORD      1 100 696
SEAT      038 115 466
SEAT      074 115 562
SEAT      74115562
SKODA      038 115 466
SKODA      074 115 562
SKODA      74115562
VOLKSWAGEN      038 115 466
VOLKSWAGEN      074 115 562
VOLKSWAGEN      74115562
VAG      038 115 466
VAG      074 115 562
VAG      38 115 466
VAG      74 115 562
FORD USA      XM216744AA

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0331 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.