Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Opel ASTRA J sedan 1.4 Turbo (69) (2012.06-2015.10) 120km » V10-1610 vaico
wybrany samochód: 
Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo (69) (2012.06-2015.10) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1610 VAICO

V10-1610 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-1610
36.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V10-1610

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,12
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN4046001370229

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1610 VAICO

numery OEM:
SEAT      07Z 115 466 A
SEAT      07Z 115 562
SEAT      7Z115466A
SEAT      7Z115562
SKODA      07Z 115 466 A
SKODA      07Z 115 562
SKODA      7Z115466A
SKODA      7Z115562
VOLKSWAGEN      07Z 115 466 A
VOLKSWAGEN      07Z 115 562
VOLKSWAGEN      7Z115466A
VOLKSWAGEN      7Z115562
VAG      07Z 115 466 A
VAG      07Z 115 562
VAG      7Z 115 466 A
VAG      7Z 115 562

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-1610 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.