Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 62 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 71 | |
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] | 1 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym | |
Wysokość [mm] | 95 | |
Wymiar gwintu | M 22 X 1,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 93 | |
Ciężar [kg] | 0,5 | |
Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
nr EAN | 4046001288135 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V25-0060 VAICO
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III
VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C
MUSTANG coupe, MUSTANG Convertible, ECOSPORT, ESCAPE, EXCURSION, EXPEDITION, EXPLORER
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
MG TF, MG ZR, MG ZS, MG ZS Hatchback, MG ZT, MG ZT- T, MG X-POWER
DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2
NEON II, CARA, VIPER, CALIBER, AVENGER, CHARGER, DAKOTA
3652061, 3904728, 3W7E6714AA, 3W7E6714AB, 4137784, 4628534, 5116166, 5117301, 5191626, 6636968, 9U2J6731AA, 9U2J6731AB, F1AE6714BC, XW4E6714BA, XW4E6714DA
AJ0414302B, AJ0414302F, AJ5714302
FORD | 3 6520 61 | |
FORD | 3 904 728 | |
FORD | 3W7E6714AA | |
FORD | 3W7E6714AB | |
FORD | 4 137 784 | |
FORD | 4 628 534 | |
FORD | 4137784 | |
FORD | 5 116 166 | |
FORD | 5 117 301 | |
FORD | 5 191 626 | |
FORD | 6 636 968 | |
FORD | 9U2J6731AA | |
FORD | 9U2J6731AB | |
FORD | F1AE 6714 BC | |
FORD | XW4E 6714 BA | |
FORD | XW4E 6714 DA | |
MAZDA | AJ04-14-302B | |
MAZDA | AJ04-14-302F | |
MAZDA | AJ57-14-302 |
Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V25-0060 VAICO w samochodach:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.