Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » V25-9568 vaico

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V25-9568 VAICO

V25-9568 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität VAICO
47.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

V25-9568

producent:

VAICO

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 383
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
parzyste numery artykułów V25-9569
Ciężar [kg] 0,8964
nr EAN 4046001415616

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V25-9568 VAICO

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L (dł.: 383mm) pasuje do: FORD FIESTA VI, TRANSIT, TRANSIT TOURNEO 1.25-3.2D 01.00-
numery OEM:
FORD      1 370 709
FORD      4 059 923
FORD      4 602 028
FORD      YC15 3L519AB
FORD      YC153L519AA
FORD USA      6C113L519AA

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V25-9568 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.