Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mitsubishi COLT II (C1_A) 1.6 Turbo ECi (C13A) (1984.02-1988.04) 125km » V30-1813 vaico
wybrany samochód: 
Mitsubishi Colt Ii (c1_a) 1.6 Turbo Eci (c13a) (1984.02-1988.04) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Green Mobility Parts V30-1813 VAICO

V30-1813 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Green Mobility Parts VAICO
97.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V30-1813

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Wymiar stożka [mm]16
Rozmiar gwintu 1M14 x 1,5
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyOś przednia
Zbieżność stożka1/10
parzyste numery artykułówV30-1814
Ciężar [kg]0,9669
nr EAN4046001586316

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Green Mobility Parts V30-1813 VAICO

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: MERCEDES CLS (C218), CLS SHOOTING BRAKE (X218), E T-MODEL (S212), E (W212) 1.6-6.2 01.09-12.17
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      212 330 23 03
MERCEDES-BENZ      A 212 330 23 03

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Green Mobility Parts V30-1813 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.