Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST Furgon/minivan (M_) 1.8 D (MBA9A, MCA9A) (1996.07-2002.10) 59km » V95-0096 vaico
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo / Berlingo First Furgon/minivan (m_) 1.8 D (mba9a, Mca9a) (1996.07-2002.10) 59km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V95-0096 VAICO

V95-0096 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität VAICO
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V95-0096

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Ograniczenia producentaSMI
Ciężar [kg]0,567
nr EAN4046001365959

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V95-0096 VAICO

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 203mm) pasuje do: VOLVO 850, C70 I, S70, S80 I, V70 I, XC70 I 2.0-2.5D 06.91-10.05
numery OEM:
VOLVO      9 191 410
VOLVO      9191410 S1

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V95-0096 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.