Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi 100 C3 sedan (443, 444) 2.0 D Turbo (1982.08-1988.02) 87km » 44230097501 various suppliers
wybrany samochód: 
Audi 100 C3 Sedan (443, 444) 2.0 D Turbo (1982.08-1988.02) 87km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŃCÓWKA DRĄŻKA VAG 44230097501 VARIOUS SUPPLIERS

44230097501 KOŃCÓWKA DRĄŻKA VAG VARIOUS SUPPLIERS
34.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

44230097501

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŃCÓWKA DRĄŻKA VAG 44230097501 VARIOUS SUPPLIERS

numery OEM:
AUDI      1K0 423 811A
AUDI      1K0 423 811C
AUDI      1K0 423 811E
AUDI      1K0 423 811G
AUDI      1K0 423 811J
AUDI      1K0 423 811K
VOLKSWAGEN      1K0 423 811A
VOLKSWAGEN      1K0 423 811C
VOLKSWAGEN      1K0 423 811E
VOLKSWAGEN      1K0 423 811G
VOLKSWAGEN      1K0 423 811J
VOLKSWAGEN      1K0 423 811K
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KOŃCÓWKA DRĄŻKA VAG 44230097501 VARIOUS SUPPLIERS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.