| Tryb pracy | elektryczny | 
| Tryb pracy | elektroniczny | 
| Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update) | 
| nr EAN | 4103590682383 | 
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna A2C3997390080 VDO
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
A0005003800, A0005002300, A0005003000, A0005001700
| MERCEDES-BENZ | A000 500 17 00 | |
| MERCEDES-BENZ | A000 500 23 00 | |
| MERCEDES-BENZ | A000 500 30 00 | |
| MERCEDES-BENZ | A000 500 38 00 | 
Zastosowanie Pompa wodna A2C3997390080 VDO w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.