Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TH1514.81J vernet s.a.

Termostat układu chłodzenia TH1514.81J VERNET S.A.

TH1514.81J Termostat układu chłodzenia VERNET S.A.
vernet TH1514.81J
40.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

TH1514.81J

producent:

VERNET S.A.

Temperatura otwarcia [°c] 81
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Średnica 1 [mm] 54,0
Średnica 2 [mm] 29,0
Wysokość 1 [mm] 31,7
nr EAN 3531650002542

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TH1514.81J VERNET S.A.

Termostat cieczy chłodzącej (81°C) pasuje do: ALFA ROMEO 164; FIAT CROMA, REGATA, RITMO; JAGUAR XJ, XJSC; LANCIA DELTA I, PRISMA, THEMA; SAAB 900 I 1.6/2.0/5.3 09.73-09.98
numery OEM:
ALFA ROMEO      0060805288
ALFA ROMEO      60805288
AUDI      2TA121113
AUDI      2TA121113A
JAGUAR      EBC3576
MAZDA      8AB315171
SAAB      7502297
SAAB      9337551
VOLVO      1544390
VOLVO      2733426
VOLVO      3830978
VOLKSWAGEN      2TA121113
VOLKSWAGEN      2TA121113A

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TH1514.81J VERNET S.A. w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TH1514.81J VERNET S.A.:

2022-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-25
 5/5
Termostat zamontowany, czas pokaże :)
2023-05-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-05
 5/5
OK
2021-12-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-09-30
 5/5
Szybko i sprawnie termostat pasuje i działa idealnie tylko czujnik ma inną kostkę a miało pasować do tego modelu auta

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.