Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I11030YMT yamato

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I11030YMT Yamato

I11030YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I11030YMT
30.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I11030YMT

producent:

Yamato

Wymiar stożka [mm] 14,7
Zbieżność stożka 1/6
Rozmiar gwintu 1 M14x1,50
Rozmiar gwintu 2 M14x1,50
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj gwintu z gwintem wewnętrznym
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 5900427507173

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I11030YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: NISSAN AVENIR, CEDRIC, NAVARA, PATHFINDER II, PICK UP, PRAIRIE LIBERTY, TERRANO II, TERRANO REGULUS, X-TRAIL I 2.0-3.5 06.91-
numery OEM:
NISSAN      48520 0P725
NISSAN      48520 0W025
NISSAN      48520 3S525
NISSAN      D8520 VK90A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I11030YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I11030YMT Yamato:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.