Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I17013YMT yamato

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I17013YMT Yamato

I17013YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I17013YMT
35.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I17013YMT

producent:

Yamato

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 139
Rozmiar gwintu 2 M 14x1,5 mm
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
nr EAN 5900427510937

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I17013YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: SUBARU FORESTER, IMPREZA, LEGACY I, LEGACY II, LEGACY III, LEGACY IV, LEGACY OUTBACK, LEGACY V, LEVORG, OUTBACK, TRIBECA, WRX, XV 1.5-3.6 01.89-
numery OEM:
SUBARU      3414 1AA041
SUBARU      34141 AA 042

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I17013YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I17013YMT Yamato:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.