Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 4311613 kraft automotive

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4311613 KRAFT AUTOMOTIVE

4311613 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KRAFT AUTOMOTIVE
41.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4311613

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Strona zabudowy z prawej
Wymiar gwintu FM14X1.5R
Wymiar stożka [mm] 13,3
Rozmiar gwintu 1 MM12X1.5R
Numer seryjny 4311613
nr EAN 5901159196413

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4311613 KRAFT AUTOMOTIVE

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4311613 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4311613 producenta KRAFT AUTOMOTIVE

OPEL

1603257, 1603267, 1603288, 1609012

numery OEM:
OPEL      16 03 257
OPEL      16 03 267
OPEL      16 03 288
OPEL      16 09 012
VAUXHALL      93 179 558
VAUXHALL      93 181 233
VAUXHALL      93 186 332
VAUXHALL      93 196 779

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4311613 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.