Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 1197 lpr

Pompa hamulcowa 1197 LPR

1197 Pompa hamulcowa LPR
183.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

1197, P30004

numer części:

1197

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 23,81
System hamulcowy ATE
Wymiar gwintu 10 x 1 (4)
Materiał Żeliwo
nr EAN 8032532066645

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1197 LPR

Pompa hamulcowa (23,81mm) pasuje do: FORD GALAXY I, GALAXY MK I; SEAT ALHAMBRA; VW CALIFORNIA T4 CAMPER, SHARAN, TRANSPORTER T4 1.8-2.8 07.90-03.10
numery OEM:
FORD      7200918
FORD      7200919
FORD      95VW2140AA
FORD      95VW2140BA
SEAT      7M2611019
VOLKSWAGEN      7M1611019
VOLKSWAGEN      7M2611019

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1197 LPR w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.