Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071760871 magneti marelli

Filtr oleju 152071760871 MAGNETI MARELLI

152071760871 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
magneti marelli 152071760871
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154703277050, 71760871

numer części:

152071760871

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 83
Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica 1 [mm] 24,5
Średnica 2 [mm] 24,5
średnica zewnętrzna [mm] 65
nr EAN 8001063522494

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071760871 MAGNETI MARELLI

Filtr oleju pasuje do: ABARTH 124 SPIDER, 500 / 595 / 695, 500C / 595C / 695C, GRANDE PUNTO, PUNTO; ALFA ROMEO GIULIETTA, MITO; CHRYSLER DELTA; FIAT 124 SPIDER, 500, 500 C, 500L 1.3D-1.4LPG 06.03-
numery OEM:
CHRYSLER      68102241AA
FIAT      71765460
FIAT      71773176
FIAT      73500049
FORD      1565248
OPEL      5650342
OPEL      650190
OPEL      650206
SUZUKI      1651185
SUZUKI      1651185C00
SUZUKI      1651185C00000
SUZUKI      1651185E00
SUZUKI      1651185E00000
VAUXHALL      93177787

Zastosowanie Filtr oleju 152071760871 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071760871 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.