Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » THD 1 82 mahle

Termostat układu chłodzenia THD 1 82 MAHLE

THD 1 82 Termostat układu chłodzenia MAHLE
mahle THD 1 82
Termostat układu chłodzenia THD 1 82
102.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

2.409.82, 70807821, 70807821AP, 70809191

numer części:

THD 1 82

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 82
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4250192925834

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia THD 1 82 MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (82°C, z uszczelką) pasuje do: DAF 75, 75 CF, 85 CF, 95 XF, CF 75, CF 85, XF 105, XF 95; MAN TGS I, TGX I; RVI KERAX, MAGNUM, PREMIUM; VOLVO 7700, 8700 D10A320-XF355M
numery OEM:
DAF      1 439 844
DAF      1303061
DAF      1684900
PORSCHE      98010612501
PORSCHE      98010612503
RENAULT      5001855520
RENAULT      74 08 149 182
VAUXHALL      5102112
VAUXHALL      5118264
VAUXHALL      5119826
VAUXHALL      5143210
VOLVO      1 544 683 4
VOLVO      1 676 306
VOLVO      1544683
VOLVO      8 149 182
VOLVO      8 149 182 1
BUGATTI      27199003-00

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia THD 1 82 MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia THD 1 82 MAHLE:

2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.