Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » L24541 monroe

Sworzeń wahacza L24541 MONROE

L24541 Sworzeń wahacza MONROE
monroe L24541
Sworzeń wahacza L24541

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

L24541

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,650
Długość opakowania [cm] 13,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 7
nr EAN 5412096290053

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L24541 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (góra/zewnątrz przód) pasuje do: ISUZU D-MAX I, TROOPER II, OPEL FRONTERA A, FRONTERA A SPORT, FRONTERA B, MONTEREY A, MONTEREY B 2.0-3.5 08.91-06.12

Sworzeń wahacza L24541 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

ISUZU

TROOPER III, TROOPER III samochód terenowy otwarty, D-MAX I, ASCENDER, VEGA, ELF, D-MAX II

Numery OE Sworzeń wahacza L24541 producenta MONROE

OPEL

310823, 94374424

ISUZU

8943744240, 8943744241, 8943744242, 8943744244, 8973650190, 8980058260, 98005826

numery OEM:
ISUZU      8-94374-424-0
ISUZU      8-94374-424-1
ISUZU      8-94374-424-2
ISUZU      8-94374-424-4
ISUZU      8-97365-019-0
ISUZU      8-98005-826-0
ISUZU      98005826
OPEL      3 10 823
OPEL      94374424
VAUXHALL      94374424

Zastosowanie Sworzeń wahacza L24541 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.