Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Toyota 4 RUNNER II (_N13_) 3.0 EFI (VZN130_, VZN130G, VZN130R) (1990.01-1995.10) 143km » L24541 monroe
wybrany samochód: 
Toyota 4 Runner Ii (_n13_) 3.0 Efi (vzn130_, Vzn130g, Vzn130r) (1990.01-1995.10) 143km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L24541 MONROE

L24541 Sworzeń wahacza MONROE
monroe L24541
Sworzeń wahacza L24541

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

L24541

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,650
Długość opakowania [cm]13,5
Szerokość opakowania [cm]9,5
Wysokość opakowania [cm]7
nr EAN5412096290053

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L24541 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (góra/zewnątrz przód) pasuje do: ISUZU D-MAX I, TROOPER II, OPEL FRONTERA A, FRONTERA A SPORT, FRONTERA B, MONTEREY A, MONTEREY B 2.0-3.5 08.91-06.12
numery OEM:
ISUZU      8-94374-424-0
ISUZU      8-94374-424-1
ISUZU      8-94374-424-2
ISUZU      8-94374-424-4
ISUZU      8-97365-019-0
ISUZU      8-98005-826-0
ISUZU      98005826
OPEL      3 10 823
OPEL      94374424
VAUXHALL      94374424

Zastosowanie Sworzeń wahacza L24541 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.