Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » L29522 monroe

Sworzeń wahacza L29522 MONROE

L29522 Sworzeń wahacza MONROE
49.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

L29522

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,500
Wymagana ilość 1
Długość opakowania [cm] 13,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 7
nr EAN 5412096244094

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L29522 MONROE

Sworzeń wahacza przód L (przód) (średnica stożka 15mm, z dodatkami) pasuje do: SEAT AROSA, VW LUPO I, POLO, POLO III, POLO/HATCHBACK, POLO/KOMBI 1.0-1.9D 10.94-07.05
numery OEM:
SEAT      6N0 407 365
VOLKSWAGEN      6E0 407 366
VOLKSWAGEN      6N0 407 365

Zastosowanie Sworzeń wahacza L29522 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.