Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » L40517 monroe

Sworzeń wahacza L40517 MONROE

L40517 Sworzeń wahacza MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

L40517

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,250
Wymagana ilość 2
średnica zewnętrzna [mm] 35,2
Długość opakowania [cm] 11
Szerokość opakowania [cm] 6
Wysokość opakowania [cm] 6
nr EAN 5412096390746

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L40517 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (góra/zewnątrz przód) (średnica stożka 35,2mm) pasuje do: HONDA ACCORD III, ACCORD VI, ACCORD VII 1.6-3.0 11.85-05.08
numery OEM:
HONDA      51450-S1A-E01
HONDA      51450S1AE01
HONDA      51450S2X003
HONDA      51450S84A01
HONDA      51460-S1A-E01
HONDA      51460S1AE01
HONDA      51460S2X003
HONDA      51460S84A01

Zastosowanie Sworzeń wahacza L40517 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.