Ilość zębów | 27 |
Koła pasowe | z kołem pasowym |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 63,5 |
Ø koła pasowego [mm] | 67,3 |
nr EAN | 4031185033923 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna AQ-1058 OPTIMAL
SEAT | 030 121 005 D | |
SEAT | 030 121 005 N | |
SEAT | 030 121 005 NV | |
SEAT | 030 121 005 NX | |
SEAT | 030 121 005 T | |
SEAT | 030 121 005 TV | |
SEAT | 030 121 005 TX | |
SEAT | 030 121 008 D | |
SEAT | 030 121 008 DX | |
SEAT | 030 121 008 K | |
SKODA | 030 121 005 D | |
SKODA | 030 121 005 N | |
SKODA | 030 121 005 NV | |
SKODA | 030 121 005 NX | |
SKODA | 030 121 005 T | |
SKODA | 030 121 005 TV | |
SKODA | 030 121 005 TX | |
SKODA | 030 121 008 D | |
SKODA | 030 121 008 DX | |
SKODA | 030 121 008 K | |
VOLKSWAGEN | 030 121 005 D | |
VOLKSWAGEN | 030 121 005 N | |
VOLKSWAGEN | 030 121 005 NV | |
VOLKSWAGEN | 030 121 005 NX | |
VOLKSWAGEN | 030 121 005 T | |
VOLKSWAGEN | 030 121 005 TV | |
VOLKSWAGEN | 030 121 005 TX | |
VOLKSWAGEN | 030 121 008 D | |
VOLKSWAGEN | 030 121 008 DX | |
VOLKSWAGEN | 030 121 008 K | |
VAG | 030 121 005 D | |
VAG | 030 121 005 N | |
VAG | 030 121 005 NV | |
VAG | 030 121 005 NX | |
VAG | 030 121 005 T | |
VAG | 030 121 005 TV | |
VAG | 030 121 005 TX | |
VAG | 030 121 008 D | |
VAG | 030 121 008 DX | |
VAG | 030 121 008 K |
Zastosowanie Pompa wodna AQ-1058 OPTIMAL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.