Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel OMEGA B (V94) 2.2 DTI 16V (F69, M69, P69) (2000.09-2003.07) 120km » G1-961 optimal
wybrany samochód: 
Opel Omega B (v94) 2.2 Dti 16v (f69, M69, P69) (2000.09-2003.07) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-961 OPTIMAL

G1-961 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-961
47.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

    Ocena:
numer części:

G1-961

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyz obu stron
Długość [mm]134
Wymiar stożka [mm]13,3
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
nr EAN4031185919616
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-961 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-961 OPEL ASTRA G,ZAFIRA
numery OEM:
OPEL      1603214
OPEL      1603215
OPEL      1603542
VAUXHALL      26059294
VAUXHALL      9118127
VAUXHALL      93186537
CHEVROLET      26059294
CHEVROLET      9118127
CHEVROLET      93186537

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-961 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.