Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » amortyzator i części montażowe » części montażowe amortyzatora, osłony, odboje » 30712 original imperium

Dystans gumowy, resorowanie 30712 ORIGINAL IMPERIUM

30712 Dystans gumowy, resorowanie ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

30712

dla numeru OE 811412131B
Masa [g] 53
Strona zabudowy Oś przednia
Wymagana ilość 2
Grubość [mm] 65
nr EAN 8033989109671

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Dystans gumowy, resorowanie 30712 ORIGINAL IMPERIUM

Odbój amortyzatora przód L/P (wys. 65mm) pasuje do: AUDI 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B3, COUPE B2, COUPE B3; VW DERBY, PASSAT B1, PASSAT B2, POLO, SANTANA 1.3-2.8 05.73-12.96
numery OEM:
AUDI      811412131A
AUDI      811412131B
AUDI      893412131B
SEAT      811412131A
SEAT      811412131B
SEAT      893412131B
SKODA      811412131A
SKODA      811412131B
SKODA      893412131B
VOLKSWAGEN      811412131A
VOLKSWAGEN      811412131B
VOLKSWAGEN      893412131B

Zastosowanie Dystans gumowy, resorowanie 30712 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Dystans gumowy, resorowanie 30712 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-01-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
100% PoLeCaM
2023-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłony i odboje amortyzatora


Prawidłowo dobrane odboje i osłony zapewniają optymalną ochronę amortyzatora oraz innych części zawieszenia przed następstwami ogromnych obciążeń, jakim te elementy są poddawane. Odbój amortyzuje uderzenie o mocowanie, jeśli dojdzie do maksymalnego ugięcia zawieszenia. Brak tego elementu odczujemy zwłaszcza w momencie wjechania w dużą dziurę. Może wtedy dojść do zniszczenia amortyzatora.

Osłony zaś są podzespołami należącymi do zawieszenia pojazdu. Ich celem jest przedłużenie żywotności zamontowanych amortyzatorów. Gdyby nie było osłon, elementy te dość szybko uległyby korozji. Będą też bardziej podatne na zanieczyszczenia i uszkodzenia mechaniczne.
Dobrze jest wyrobić w sobie nawyk regularnej kontroli stanu odbojów. Jest to bardzo proste. W czasie jazdy wyczuwane są nienaturalne drgania, słychać dźwięk uderzeń i da się wyłapać luzy w zawieszeniu. Dodatkowo stan odbojów można sprawdzić na postoju. Wzrokowa ocena pozwala na zauważenie stopnia zużycia tego podzespołu. Jeśli jest on mocno zdarty (jego grubość jest znacznie zredukowana) należy go jak najszybciej wymienić.
Osłony i odboje amortyzatora są często sprzedawane w zestawach.