Typ amortyzatora | Amortyzator teleskopowy |
System tłumienia drgań zawieszenia | dwururka |
Rodzaj amortyzatorów | Ciśnienie gazu |
Parametr | SE30X166A |
Sposób mocowania amortyzatora | górne oko |
Sposób mocowania amortyzatora | dolne oko |
nr EAN | 4013872758913 |
Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator 314 005 SACHS
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
5206QH, 5206QJ, 5206QK, 5206QL, 5206QN, 5206QP, 5206QQ, 5206QR, 5206YQ, 5206YR, 967421348000, 967421358000, 968098438000, 968098448004, 968149878003, 968406168004, B992R812
5206QH, 5206QK, 5206QN, 5206QQ, 5206YQ, 5206YR, 968098448005
CITROËN | 5206 QH | |
CITROËN | 5206 QJ | |
CITROËN | 5206 QK | |
CITROËN | 5206 QL | |
CITROËN | 5206 QN | |
CITROËN | 5206 QP | |
CITROËN | 5206 QQ | |
CITROËN | 5206 QR | |
CITROËN | 5206 YQ | |
CITROËN | 5206 YR | |
CITROËN | 9674213480 00 | |
CITROËN | 9674213580 00 | |
CITROËN | 9680984380 00 | |
CITROËN | 9680984480 04 | |
CITROËN | 9681498780 03 | |
CITROËN | 9684061680 04 | |
CITROËN | B992-R812 | |
PEUGEOT | 5206 QH | |
PEUGEOT | 5206 QK | |
PEUGEOT | 5206 QN | |
PEUGEOT | 5206 QQ | |
PEUGEOT | 5206 YQ | |
PEUGEOT | 5206 YR | |
PEUGEOT | 9680984480 05 |
Zastosowanie Amortyzator 314 005 SACHS w samochodach:
Opinie Klientów o Amortyzator 314 005 SACHS:
Amortyzatory samochodowe
Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.
Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.
Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.
Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.
W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.