Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1R036TT THERMOTEC
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
7700111675, 7701472182, 7701479043
30620725, 31303112
MW30620725
4408028, 91159773
2101000Q0K, 7701472182
MITSUBISHI | MW30620725 | |
NISSAN | 2101000Q0K | |
NISSAN | 7701472182 | |
OPEL | 4408028 | |
OPEL | 91159773 | |
RENAULT | 7700111675 | |
RENAULT | 7701472182 | |
RENAULT | 7701479043 | |
VAUXHALL | 91159773 | |
VOLVO | 30620725 | |
VOLVO | 31303112 | |
BUGATTI | PA10006 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1R036TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.