Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1R037TT THERMOTEC
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
8200042880, 8200238333, 8200266950, 8200397732
NISSAN | 2101000QAH | |
NISSAN | 2101000QAK | |
NISSAN | 2101000QAL | |
NISSAN | 2101000QAR | |
RENAULT | 8200042880 | |
RENAULT | 8200238333 | |
RENAULT | 8200266950 | |
RENAULT | 8200397732 | |
BUGATTI | PA10010 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1R037TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.