Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1X027TT THERMOTEC
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
1334059, 1334131, 1334140, 90444649, 90543277, 93170697
4770970, 5958061, 8821944
OPEL | 1334059 | |
OPEL | 1334131 | |
OPEL | 1334140 | |
OPEL | 90444649 | |
OPEL | 90543277 | |
OPEL | 93170697 | |
RENAULT | 7438701066 | |
SAAB | 4770970 | |
SAAB | 5958061 | |
SAAB | 8821944 | |
VAUXHALL | 90444649 | |
VAUXHALL | 90543277 | |
VAUXHALL | R1160043 | |
BUGATTI | PA7209 | |
CADILLAC | 90543277 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1X027TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.