Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 109 135 topran

Sworzeń wahacza, t+ 109 135 TOPRAN

109 135 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

109 135

producent:

TOPRAN

Rodzaj wahacza dla wahacza poprzecznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
parzyste numery artykułów 109 134

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 109 135 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód P (dół przód) (średnica stożka 14,8mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: AUDI A2, SEAT CORDOBA, IBIZA III, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK 1.0-2.0 10.98-

Sworzeń wahacza, t+ 109 135 ma zastosowanie do modeli samochodów

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Sworzeń wahacza, t+ 109 135 producenta TOPRAN

SKODA

6Q0407366A, 6Q0407366M, 8Z0407366A

AUDI

6Q0407366A, 6Q0407366M, 8Z0407366A

VOLKSWAGEN

6Q0407366A, 6Q0407366M, 8Z0407366A

SEAT

6Q0407366A, 6Q0407366M, 8Z0407366A

numery OEM:
AUDI      6Q0 407 366A
AUDI      6Q0 407 366M
AUDI      8Z0 407 366A
SEAT      6Q0 407 366A
SEAT      6Q0 407 366M
SEAT      8Z0 407 366A
SKODA      6Q0 407 366A
SKODA      6Q0 407 366M
SKODA      8Z0 407 366A
VOLKSWAGEN      6Q0 407 366A
VOLKSWAGEN      6Q0 407 366M
VOLKSWAGEN      8Z0 407 366A

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 109 135 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.