Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 113 296 topran

Termostat układu chłodzenia 113 296 TOPRAN

113 296 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
topran 113 296
73.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

113 296

producent:

TOPRAN

Temperatura otwarcia [°c] 83
Temperatura otwarcia [°c] 98
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 113 296 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (83, 98°C) pasuje do: AUDI A1, A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, LEON, TOLEDO III, TOLEDO IV, SKODA FABIA II 1.4/1.6/1.6LPG 05.06-05.22

Termostat układu chłodzenia 113 296 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Termostat układu chłodzenia 113 296 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

03C121110H, 03C121110K, 03C121110Q

SEAT

03C121110H, 03C121110K, 03C121110Q

AUDI

03C121110H, 03C121110K, 03C121110Q

SKODA

03C121110H, 03C121110K, 03C121110Q

numery OEM:
AUDI      03C 121 110H
AUDI      03C 121 110K
AUDI      03C 121 110Q
SEAT      03C 121 110H
SEAT      03C 121 110K
SEAT      03C 121 110Q
SKODA      03C 121 110H
SKODA      03C 121 110K
SKODA      03C 121 110Q
VOLKSWAGEN      03C 121 110H
VOLKSWAGEN      03C 121 110K
VOLKSWAGEN      03C 121 110Q

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 113 296 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.