Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 208 221 topran

Sworzeń wahacza 208 221 TOPRAN

208 221 Sworzeń wahacza TOPRAN
47.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

208 221

producent:

TOPRAN

Rodzaj wahacza dla wahacza poprzecznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint zewn. 1 [mm] M 16 x 1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M 45 x 1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 208 221 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 17,8mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: OPEL MOVANO B; RENAULT MASTER III 2.3D/Electric 02.10-
numery OEM:
OPEL      44 08 252
OPEL      44 19 219
OPEL      44 23 894
OPEL      47 01 627
RENAULT      4016 023 79R
RENAULT      4016 065 63R
RENAULT      4016 083 74R
RENAULT      4016 113 63R
RENAULT      4016 134 16R
RENAULT      8200 688 877
VAUXHALL      93197233
VAUXHALL      95509251
VAUXHALL      95525924

Zastosowanie Sworzeń wahacza 208 221 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.